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Burger King – A Day Without Whopper / Un Día Sin Whopper​​​​​​​

BURGER KING stopped selling the Whopper on Mc Happy Day and encouraged guests to go eat at Mc Donald’s instead for a noble cause. They called it “A DAY WITHOUT WHOPPER”.

“DAY WITHOUT WHOPPER” was activated in each of the 107 restaurants nationwide. It was announced in stores, on national newspapers and social media. Some clients got angry of course, but most of them understood it all was for a good reason.

Every July BURGER KING® holds an anual charity event with quite a lot of success. Four months later, on November 10th, it was McHappy Day in Argentina, the day when all sales from McDonald’s BIG MAC are donated to help children with cancer. So far, no news there. But in 2017 BURGER KING® decided to let differences aside and help their competitors. A bold move that might steal a little bit of attention on a day when every media is talking about Mc Donald’s.

The brand surprises guests in store with a bold proposition: go to our competitor’s instead and help them on their charity rally. It’s the un experience in fact but it says a lot about our Brand.

BURGER KING® sold 0 Whopper in 107 restaurantes nationwide McDonald’s sold 73.437 more Big Mac’s than 2016. The average daily Whopper tickets nationwide is between 55-60K. Considering the increment, 2017 was a record year for McHappy Day in Argentina. Mc Donalds openly publishes results of the action to thank the people that participated. Numbers are official. Media results: 206m impressions – 90% organic The news was covered by main National and Internacional media. 100% positive reaction on Instagram, 85% on Twitter and 80% on Facebook (benchmarks 60%)

BURGER KING ha smesso di vendere il Whopper per un giorno, in concomitanza con il Mc Happy Day, invitando i clienti ad andadare dalla concorrenza. Lo chiamarono “UN GIORNO SENZA WHOPPER”.

“DAY WITHOUT WHOPPER” è stato attivato in ciascuno dei 107 ristoranti in Argentina. È stato annunciato nei negozi, sui quotidiani nazionali e sui social media. Alcuni clienti si sono arrabbiati ovviamente, ma la maggior parte di loro ha capito che era tutto per una giusta causa.

Ogni luglio BURGER KING® organizza un evento di beneficenza annuale con un discreto successo. Quattro mesi dopo, il 10 novembre, è stato il McHappy Day in Argentina, il giorno in cui tutte le vendite di McDonalds BIG MAC vengono donate per aiutare i bambini con cancro. Nel 2017 BURGER KING® ha deciso di mettersi da parte per aiutare il suo principale competitor. Una mossa audace che ha tolto l’attenzione sulla campagna di McDonald’s.

BURGER KING® ha venduto 0 Whopper in 107 ristoranti in tutta la nazione McDonald ha venduto 73.437 in più di Big Mac rispetto al 2016.La vendita media giornaliera di Whopper in tutta la nazione è tra 55-60K. Considerando l’incremento, il 2017 è stato un anno record per il McHappy Day in Argentina.

Mc Donalds ha pubblicato i risultati dell’azione per ringraziare le persone che hanno partecipato. I numeri sono ufficiali Risultati dei media: 206 milioni di impressioni – 90% organiche La notizia è stata coperta dai principali media nazionali e internazionali. Reazione positiva al 100% su Instagram, 85% su Twitter e 80% su Facebook (benchmark 60%)

Video Case

Video Activation

International print

Argentina print

Agency: David Buenos Aires
GCD: Ignacio Ferioli – Joaquin Cubria
CD: Nicolas Zarlenga – Federico Plaza
Art Director: Johann Hotz
Copywritter: Juan Pablo Tyrer
Producer: Florencia Albasetti
Acount Director: Lucila Mengide
Acount Supervisor: Belen Rodriguez

 

Cannes Lions International Festival of Creativity 2018
Shortlist Brand Experience & Activation
Live B2C Brand Experience or Activation

 

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